Problémy s komunikací
Po spuštění projektu by měla komunikace se zařízeními fungovat. Uveďme pár případů problémů, které mohou nastat a jak je řešit.
Zařízení nekomunikují
Nejprve zkusíme provést test, zda je NPort po síti z PC dosažitelný.
Spustíme konzolu příkazového řádku. V nabídce , v řádku napíšeme "cmd" a stiskneme ENTER, nebo zvolíme . Otevře se okno s obvykle černým pozadím. napíšeme příkaz:
ping 192.168.1.240
kde použijeme místo 192.168.1.240 IP adresu daného převodníku. Pokud převodník odpovídá, vypisují se časy odezvy paketů. Převodník je tedy na síti viditelný.
Problém může být v nastavení Windows Firewall. Otevřeme v Ovládacích panelech jeho správu a definujeme výjimky pro všechny použité UDP porty např. 4001, 4002 ... Zkontrolujeme, že jsou výjimky na firewallu povoleny.
Druhý problém může být chybně konfigurovanou komunikační cestou - zkontrolujeme podle nastavení.
Také může být nevyplněna, nebo chybně vyplněna IP adresa NPort převodníku v komunikačním modulu, zkontrolujeme.
Dále můžou být chybně nastaveny parametry (IP adresy, UDP port) v převodníku NPort, nebo komunikační parametry na sériovém portu NPort.
Pokud je vše v pořádku, je pravděpodobné, že je problém za NPortem na lince RS232.
Zařízení komunikují, ale objevují se komunikační chyby
Zkontrolujeme parametry komunikačních modulů v Panelu nástrojů ProCop, zejména a .
Nebo je síť nespolehlivá, přetížená a podobně.